Isnin, April 19, 2010

AKU & KERJAYA









KERJAYA….@ omputih kata career……aku mula mengajar klu x silap aku tahun 2005 course culinary…masa tu aku baru pindah KL dari lumut perak ( sebelum tu kijew kt Orient Star Resort)..x penah terpikir nk masuk bidang nih..yg aku tau…aku adalah hotelier sebelum ni…so dgn harapan bila smp KL..aku nk kije hotel…x kisah la nk cmpak kt mana pn…


Hehe x susah aku cr keje…call hari nih…esok dh bley walk in for interview!!!!!..

Dek sbb byk hotel yg suh aku dtg interview..aku mula memilih!!! berlagak taim tu …the 1st place aku pilih hotel 5 star kt Ampang…bila tiba hr interview…aadddoooaaaiii…aku tepuk dahi…aku x dpt job tu….sbb aku PAKAI TUDUNG!!!!..klu infront of the house aku bley accept la…kt kitchen pn x leh pki tudung…ada scaft disediakan katanyer...ala2 tudung saji gitew…

Aku ingat hotel 5 bintang je gitu…hotel taded bintang pn sama, yg bleh plak..nk lelaki jee!!...tp skrg dah ada sesetengah hotel yg bagi staff pki tudung utk department2 tertentu…alhamdullillah..


Sampai lah satu hari seorg kwn yg offer kt aku jd tutor kursus kulinari….. Aku bangga bermulanya kerjaya sebagai tutor ( kerje bwh lecturer dr Australia, mak aii..garang!! tp x lokek ilmu, thanks a lot Pn Zanariah datok mansor)….. aku masih ingat lg kata dia “pengalaman x bleh beli ngan duit, u kn lalui”….


Sehingga kini hampir 5 tahun aku masih di bidang yg sama, yg beza nya komitmen dan tanggungjawab lebih besar untuk menjaga unit yang terdiri dari 4 kursus iaitu Penyediaan Makanan, F&B, Pastry & Bakery dan juga pertauliahan sebagai Pegawai Pengesah Luaran oleh Jabatan Pembangunan Kemahiran ( Kem. Sumber Manusia) untuk melaksanakan lawatan verifikasi & peperiksaan akhir di institusi dan kolej swasta yang ditugaskan.( seluruh Malaysia)


-shalina-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan